Alla inlägg under december 2017

Av Medium - 10 december 2017 13:23

Hej kära läsare!

jag kunde väl aldrig tro hur mycket supermånen skulle påverka min katt som den gjorde. Denna vackra måne som lyste upp så vackert på himlen, men den skapade helt otroligt jobbiga dagar hos mig. Katten är visserligen en glad pensionärsdam men hon skrek dygnets alla timmar, vankade av och an. Till och med hunden drog en djup suck då det gått inpå dag 3.Vi började tala om att det kanske var dags för kissen att somna in men tänkte att vi skulle se om det var något som skulle förändras under helgen. Och jag tackar verkligen gud för att det inte var dags ännu då kissen är en kär familjemedlem.


Så igår vaknade vi av att det var så tyst och stilla i hemmets trygga vrå. Inget jamande utan så lugnt och fint. Kissen låg och sov så gott i korgen och jag vågade inte tro det var sant. Har det äntligen tagit slut denna katastrofala period.......ja, sannerligen har det tagit slut. Nu även idag så har katten återfått sitt förstånd igen och allt är frid och fröjd. Så skönt, vi njuter att lugnet. 


Jag har ju alltid vetat att månen kan påverka både människor och djur men denna gång var det väldigt kraftfullt. Det märktes på elektroniken i hemmet, allt har varit helt galet. 


Men nu är det som vanligt igen och ordningen är återställd. 


Ha en fin advent!

Skapa flashcards