Direktlänk till inlägg 18 januari 2011

Varför tycker man om vissa människor och vissa inte alls!

Av Medium - 18 januari 2011 12:47

Ja, allt handlar om energier.Tankar är energier, alla tankar som vi tänker och alla andras tankar som vi omges utav. Så vi vandrar alltid omkring med alla andras och våra egna tankar dagligen. Det är frekvenser som ständigt blandas i oändliga kombinationer. Man skulle kunna se detta som tankemoln som omger oss.


Och det innebär att dina tankar kan snappas upp av andra och du snappar upp andras tankar.Men bara en enskild tanke som kommer till dig ger ingen vanemässig vibration. Men om den uppfattas av dig och återkommer flera gånger så påverkar den dig för då åstadkommer den ett energimässigt avtryck.


Vi har ofta vanemässiga tankemönster som håller en relativt konstant frekvens, vilka i sin tur triggar igång en viss typ av känsla.Och detta gör att vi återkommande reagerar lika och handlar ganska många gånger likadant.


Men när vi träffar människor som vibrerar i liknande frekvenser som oss själva då  upplever vi det som oss själva. Så på en relativt omedveten nivå dras vi till det som vi känner igen, och vi känner oss besläktade med dem och då känner vi oss trygga. Här vandrar vi på mark som vi känner igen, då saktar vi ner för då vet vi hur landet ligger till, så att säga. För det okända gör oss lite spända och vaksamma och det som vi känner oss hemma med gör oss att vi kan slappna av och tillåta oss att vila lite.


Det gör att vi stannar upp och faktiskt omedvetet dras till dem som är som oss själva. Lika dras till lika i energiernas värld.


Vad som sker är att vi känner igen de frekvensmönster som vi vanemässigt vibrerar i.Så vi faller lätt in i både tankesättet och beteendet. Så fungerar energin.


Problemet är att det känns inte bara ur dina trevliga och goda sidor utan även de som kommer av dina "inte alltför goda sidor".Det kan vara gömd ilska och upprördhet, avsundsjuka,eller din djupaste svartsjuka som vibrerar på ett visst sätt. Och dessa vibrationer drar till sig personer som vibrerar med liknande frekvenser på samma sätt. Och detta leder till att du träffar på människor som bär på dina mindre "goda sidor".


Och det som vi vägrar se hos oss själva avspeglar sig i vår omgivning.


Kanske något att fundera över då man retar sig på någon annan människa, att det handlar mycket om dig själv!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Medium - 5 april 2020 13:37

Magiska Mirakel!I år får jag ställa kvasten och stanna hemma så mycket som möjligt.Så vad passar då bättre än att jag får förgylla min tid med att komma med dagens ovanliga och roliga erbjudande! Idag den 5/4 och i morgon den 6/4. Så jag har nu "...

Av Medium - 10 oktober 2019 14:27

Hej! Jag har idag fått en lucka, så då tänkte jag komma med lite roliga läggningar till er istället. Hoppas ni vill ta del av mina förmånliga priser just dessa 2 dagar!!   Denna veckas energier säger så här: Nu går vi mot fullmånen till helgen ...

Av Medium - 23 april 2019 13:20

Hej! Jag är av den uppfattningen att det ska inte vara krångligt på något sätt. Det behöver inte vara en massa ritualer eller så. Och du behöver inte vara medveten om deras närvaro för att få deras hjälp, precis som du inte behöver vara medvetna om...

Av Medium - 7 april 2019 12:14

Hej!Jag hoppas ni inte tycker jag är tjatig med all erbjudanden, men jag älskar verkligen det här. Och nu är jag så glad för jag har hittat mina anteckningar och mallar på min mormors spådomsläggningar. Hon hade speciellt en läggning som innefattar e...

Av Medium - 12 februari 2019 00:05


Det som mestadels mina kunder frågar mig är om kärleken. Så därför faller det sig ganska naturligt ämne att ta upp för mig här. Och det är ju en viktig del i vårt liv, vad vore livet utan kärlek..Men den kan vara svår men på samma gång helt underbar....

Ovido - Quiz & Flashcards