Alla inlägg den 18 januari 2011

Av Medium - 18 januari 2011 12:47

Ja, allt handlar om energier.Tankar är energier, alla tankar som vi tänker och alla andras tankar som vi omges utav. Så vi vandrar alltid omkring med alla andras och våra egna tankar dagligen. Det är frekvenser som ständigt blandas i oändliga kombinationer. Man skulle kunna se detta som tankemoln som omger oss.


Och det innebär att dina tankar kan snappas upp av andra och du snappar upp andras tankar.Men bara en enskild tanke som kommer till dig ger ingen vanemässig vibration. Men om den uppfattas av dig och återkommer flera gånger så påverkar den dig för då åstadkommer den ett energimässigt avtryck.


Vi har ofta vanemässiga tankemönster som håller en relativt konstant frekvens, vilka i sin tur triggar igång en viss typ av känsla.Och detta gör att vi återkommande reagerar lika och handlar ganska många gånger likadant.


Men när vi träffar människor som vibrerar i liknande frekvenser som oss själva då  upplever vi det som oss själva. Så på en relativt omedveten nivå dras vi till det som vi känner igen, och vi känner oss besläktade med dem och då känner vi oss trygga. Här vandrar vi på mark som vi känner igen, då saktar vi ner för då vet vi hur landet ligger till, så att säga. För det okända gör oss lite spända och vaksamma och det som vi känner oss hemma med gör oss att vi kan slappna av och tillåta oss att vila lite.


Det gör att vi stannar upp och faktiskt omedvetet dras till dem som är som oss själva. Lika dras till lika i energiernas värld.


Vad som sker är att vi känner igen de frekvensmönster som vi vanemässigt vibrerar i.Så vi faller lätt in i både tankesättet och beteendet. Så fungerar energin.


Problemet är att det känns inte bara ur dina trevliga och goda sidor utan även de som kommer av dina "inte alltför goda sidor".Det kan vara gömd ilska och upprördhet, avsundsjuka,eller din djupaste svartsjuka som vibrerar på ett visst sätt. Och dessa vibrationer drar till sig personer som vibrerar med liknande frekvenser på samma sätt. Och detta leder till att du träffar på människor som bär på dina mindre "goda sidor".


Och det som vi vägrar se hos oss själva avspeglar sig i vår omgivning.


Kanske något att fundera över då man retar sig på någon annan människa, att det handlar mycket om dig själv!

Av Medium - 18 januari 2011 09:09

 


Ja, nu har jag blivit frisk ifrån förkylning, magsjuka och allt vad jag nu drabbats av sista tiden.


Så även jag kan bli sjuk och då jag blir sjuk så blir jag verkligen riktigt sjuk.


Men nåväl nu är jag frisk och tänker så förbli under lång tid framåt har jag tänkt.


Idag ska jag ta upp lite mer om hur jag jobbar då jag vägleder med hjälp av mina tarotkort och min intuition.


När jag arbetar så är jag en person som "känner av" väldigt mycket energier och där gäller det att verkligen lita på det jag får till mig och det är något som jag fått tränat på många gånger. För mina kort kan säga mig en sak men min känsla säger mig något helt annat. Och idag vet jag att min känsla är alltid den rätta.


Jag brukar ta hjälp av andevärlden också då jag är "uppkopplad". Och här gäller det att verkligen kunna förstå och tolka alla olika symboler som kommer till mig.


Jag kan till exempel se snabba frekvenser av olika saker, till exempel så hade jag kontakt med en kvinna för en tid sedan som sökte min hjälp. Och direkt får jag kontakt med en kvinna på andra sidan som presenterade sig som hennes mormor. Hon visade hur hon levt och hur hon var som person då hon levde, detta för att bevisa för min kund vem hon var så hon skulle kunna få lite mer bekräftelse.


Denna kvinna visade mig ett garnnystan som hon rullade garnet om samtidigt som hon kände en oro för denna kvinna som sökte min hjälp. Jag såg då detta garnnystan som en symbol för att inte hasta fram i livet utan ta det successivt och vid motstånd ta en sak i sänder. För annars skulle det inte bli någon ordning i hennes liv.


Nu menar jag inte att garnnystan ska tolkas så i alla lägen men jag kände att så var fallet. Men det kan gå till på så sätt då jag får "kontakt med andra sidan".Och hela tiden gäller det att våga lita på det jag får till mig för den första känslan brukar alltid vara rätt. Nog för att jag många gånger kan tycka att det verkar vara mina egna fantasier som lägger in värderingar, men så är det oftast inte. Allt jag säger stämmer ju inte alltid till 100 % för det beror ju på om jag tolkat situationen (symbolerna) rätt  också. 


Sedan har många undrat över tiden, det är något som är det svåraste att sia om för i andevärlden finns inte tiden på samma sätt på hos oss utan där räknas inte tiden. Så där kan man fela när det gäller att säga till en person att just då kommer du att möta din stora kärlek, det går inte exakt att säga det. För samtidigt så har man ju alltid ett eget val i livet. Och kanske du då väljer en annan väg än den vägen som du just gått på och då blir det förskjutet det "stora mötet" en tid.


Jag ser inga bilder precis framför mig utan jag ser allt i snabba frekvenser och bilder i min högra ögonvrå.  


Jag känner att inom detta område blir man aldrig riktigt fullärd utan man utvecklas hela tiden.


Det kan vara många som undrar hur man ska utvecklas och lära sig mer men alla har ju olika förutsättningar. Men man ska nog prova sig fram till vilket sätt som känns bäst för en själv.Men jag själv började med att exprimentera mig fram med pendel, pekare, stenar och tarotkort.


Jag har ju visseligen gått utbildning för det engelska mediumet Iris Hall och diverse kurser för att få en del "nycklar" som kan vara bra att ha med sig. Men för övrigt så har jag nog utforskat det mesta på egen hand.


Jag minns i början vad jag var nervös då jag skulle börja jobba åt en "spålinje". Jag minns att jag oroade mig hela tiden för att det skulle ringa någon kund som skulle "sätta mig på prov". Men det har gått över förväntan för jag jag har idag min fasta kundkrets som söker min hjälp, det är nog bevis på att jag inte bara "svamlar".


Mitt råd till dig är att prova dig fram med olika saker för du kommer hitta din nisch inom området.


Önskar er alla en fin dag!

Skapa flashcards