Direktlänk till inlägg 24 november 2010

Att jobba på en spålinje!

Av Medium - 24 november 2010 01:19

Jag ska berätta hur det är att arbeta på en spålinje.


Jag har gjort det i flera år och tycker det är väldigt givande att få samtala med människor som kanske behöver få andra synvinklar i sitt liv eller att man bara  lyssnar på dem då de behöver lätta sitt hjärta. Många kanske sitter fast i sina egna negativa tankar och ser inte ljuset i tunneln och behöver någon medmänniska att prata med.Men också att se lite framöver hur situationen kommer att bli genom att jag använder min intuition, mina "vänner på andra sidan", och ibland även tarotkort. Och många gånger får man faktiskt agera som en psykolog som bara lyssnar och ger några goda råd. Det värmer i hjärtat när man har gett en medmänniska lite nytt hopp i livet genom att bara ge lite av sin tid och lyssna och förstå.


Jag minns ett samtal för några år sedan då det ringde en kund. Jag hörde en mansröst i andre änden av luren som jag uppfattade som en man. Men det jag trodde var en mansröst började ställa frågor om menstruationen som snart var i antågande hur det skulle bli, besvärligt eller kanske lite bättre denna gång. Jag blev lite fundersam och frågade lite försiktigt: men män har väl inte mens, eller? Då får jag till svar att denna man var en kvinna med en väldigt mörk röst. Jag ursäktade mig lite generat och försökte svara så gott jag kunde på en del frågor som jag tyckte var mycket märkliga. Det handlade om klänningar, vilka som passade "henne" bäst,  hur korsetten passade, hur hon/han passade i höga klackar, hur mycket mens skulle det komma närmsta dygnet, skulle det bli mycket kraftig blödning eller lite mindre denna gång. Ja, vad skulle jag göra....kunden var inte otrevlig mot mig, anspelade inte på sex men jag upplevde frågorna högst märkliga men jag svarade snällt på det han/hon ville veta. Efter att samtalet tagit slut så hade jag ett leende på mina läppar över en denna kund.


En annan gång ringde en kund och frågade om han skulle omskära sig eller inte. Om han skulle göra det skulle han vilja veta hur kvinnor skulle uppleva detta då. Om det skulle kunna bli något som var negativt för hans egen del. Och han berättade att han gjorde det för sin egen skull. Men ja, kanske lite konstiga frågor att ringa till en spålinje som tar 19.90 kr/minuten.


Men sedan har man ju alla go och trevliga kunder som frågar om den vanliga frågan, kärleken...eller hur det ser ut med arbete framöver osv....det frågas om allt...


En del ringer för att få kontakt med någon på "andra sidan" och då tar jag kontakt med den som vill "komma in" just då för det kanske inte alltid blir den som man tänkt sig ska komma. Det kan vara någon som bara vill lämna en hälsning eller kanske ge några ord på vägen och tala om det är bra på andra sidan.


Men 90 % av alla samtal handlar om kärleken, kommer han/hon höra av sig? Vad tänker han/hon ? Osv....


Den bästa uppskattningen man får det är när jag får återkommande kunder som ringer till mig och talar om att det och det stämde som jag sagt sist som vi pratades vid. Det är kul att höra, den blir som en bekräftelse för mig på att jag gör ett bra "jobb".


Men nej, nu är det snöstorm utanför mitt fönster och då är det riktigt skönt att sitta inomhus. Hur ska jag hitta min bil under all denna snö??....ja, det problemet får jag ta itu med i morgon.


Natti, natti!

Gäsp....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Medium - 5 april 2020 13:37

Magiska Mirakel!I år får jag ställa kvasten och stanna hemma så mycket som möjligt.Så vad passar då bättre än att jag får förgylla min tid med att komma med dagens ovanliga och roliga erbjudande! Idag den 5/4 och i morgon den 6/4. Så jag har nu "...

Av Medium - 10 oktober 2019 14:27

Hej! Jag har idag fått en lucka, så då tänkte jag komma med lite roliga läggningar till er istället. Hoppas ni vill ta del av mina förmånliga priser just dessa 2 dagar!!   Denna veckas energier säger så här: Nu går vi mot fullmånen till helgen ...

Av Medium - 23 april 2019 13:20

Hej! Jag är av den uppfattningen att det ska inte vara krångligt på något sätt. Det behöver inte vara en massa ritualer eller så. Och du behöver inte vara medveten om deras närvaro för att få deras hjälp, precis som du inte behöver vara medvetna om...

Av Medium - 7 april 2019 12:14

Hej!Jag hoppas ni inte tycker jag är tjatig med all erbjudanden, men jag älskar verkligen det här. Och nu är jag så glad för jag har hittat mina anteckningar och mallar på min mormors spådomsläggningar. Hon hade speciellt en läggning som innefattar e...

Av Medium - 12 februari 2019 00:05


Det som mestadels mina kunder frågar mig är om kärleken. Så därför faller det sig ganska naturligt ämne att ta upp för mig här. Och det är ju en viktig del i vårt liv, vad vore livet utan kärlek..Men den kan vara svår men på samma gång helt underbar....

Ovido - Quiz & Flashcards