Direktlänk till inlägg 20 november 2010

Karma/karmarelationer:

Av Medium - 20 november 2010 22:47

Jag vill berätta lite om karma och karmaskuld. Då man har en del problem i en relation till en annan människa. Och hur det då fungerar då man "talar förbi" varandra och upplever en hel del motstånd i relationen.


Angående karma/karmaskuld:
Det viktigaste är att inte skapa mera negativ karma åt sig själv genom att reagera negativt och/eller aggressivt och "starta krig".

Självklart ska man inte acceptera att bli illa behandlad men man kan välja sina strider, och man kan välja att inte dras in i spelet igen. Man kan bestämma sig
för att vända ryggen till och gå därifrån. Med sin självkänsla intakt.

För när man märker att det inte spelar så stor roll vad man än gör åt situationen och den ändå inte förbättras, eller att människor ändå vägrar lyssna kan du vara säker på att det finns gammal obearbetad karma inblandad. Då är det ingen idé att kämpa vidare, utan ta ett steg tillbaka och låta situationen få spela ut. Det är det mest kloka man kan göra i ett sånt läge. För när karma har balanserats upphör situationen att gälla direkt. Så länge man kämpar emot drar man bara ut på den.

Det är lite svårare att svara positivt på negativa människor men mycket mer effektivt. För då inte bara bidrar du till att karma snabbare balanseras, men skapar samtidigt positiv karma åt dig själv. Alltså fixar en liten karmabelöning för framtiden. Men den kan förstås komma i något framtida liv...
Även om de utnyttjar sin personliga makt emot dig eller andra. Det är inte lätt men vad är alternativet?

Att svara negativt på andras negativa beteende gör dig lika negativ.
Luras inte in i den fällan. Välj medvetet en högre väg.
Och på så sätt undviker du också att skapa mera negativ karma åt dig själv.

Känslomässigt så kanske du inte är färdig att bryta upp. Ibland är man tillsammans med någon för att man har karmiska knutar, det vill säga att man har kunskap man ska lära sig av varandra. Det är därför man är kvar i relationen tills man lärt sig färdigt.

Och när det handlar om karmiska inflytanden har man inte så mycket att säga till om, för när den dagen är inne kräver karma att det personliga livskontot ska balanseras.


Hoppas ni har en trevlig lördagkväll!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Medium - 5 april 2020 13:37

Magiska Mirakel!I år får jag ställa kvasten och stanna hemma så mycket som möjligt.Så vad passar då bättre än att jag får förgylla min tid med att komma med dagens ovanliga och roliga erbjudande! Idag den 5/4 och i morgon den 6/4. Så jag har nu "...

Av Medium - 10 oktober 2019 14:27

Hej! Jag har idag fått en lucka, så då tänkte jag komma med lite roliga läggningar till er istället. Hoppas ni vill ta del av mina förmånliga priser just dessa 2 dagar!!   Denna veckas energier säger så här: Nu går vi mot fullmånen till helgen ...

Av Medium - 23 april 2019 13:20

Hej! Jag är av den uppfattningen att det ska inte vara krångligt på något sätt. Det behöver inte vara en massa ritualer eller så. Och du behöver inte vara medveten om deras närvaro för att få deras hjälp, precis som du inte behöver vara medvetna om...

Av Medium - 7 april 2019 12:14

Hej!Jag hoppas ni inte tycker jag är tjatig med all erbjudanden, men jag älskar verkligen det här. Och nu är jag så glad för jag har hittat mina anteckningar och mallar på min mormors spådomsläggningar. Hon hade speciellt en läggning som innefattar e...

Av Medium - 12 februari 2019 00:05


Det som mestadels mina kunder frågar mig är om kärleken. Så därför faller det sig ganska naturligt ämne att ta upp för mig här. Och det är ju en viktig del i vårt liv, vad vore livet utan kärlek..Men den kan vara svår men på samma gång helt underbar....

Ovido - Quiz & Flashcards