Direktlänk till inlägg 18 november 2010

Spå i kaffesump!

Av Medium - 18 november 2010 17:18


Att spå i kaffesump är något som tyvärr inte är så vanligt i dag i alla kaffeautomater och bryggares tid. Men visst förekommer det.


Så här går det till:


Först dricker man ur kaffet. Därefter tog man och svirrade runt bottensatsen längs koppen insidor. ur de mönster som bildades försökte man tyda hur framtiden skulle bli.


Hur man tolkar symbolerna:


Handtaget representerar dig själv.

Symboler som pekar mot koppens handtag - Från vänster till höger - menar att något närmar sig dig kanske ett brev, meddelande, besök osv.

Symboler som pekar bort från handtaget -  från höger till vänster menar att det är något/någon som kommer lämna/försvinna.

Symboler lodräta uppifrån ner till botten eller tvärtom. Positionen indikerar på en tidsperiod. De nära kanten är framtiden, mitten av koppen är nutid och botten är det förflutna.

Symboler ska aldrig bli tolkade enskilt utan man ska se sambandet med de olika symbolerna tillsammans och ta hänsyn till deras storlek, klarhet och positioner så får man mer överblick av tolkningen..  

Det kan vara svårt att se symbolerna, använd din fantasi och din intuition.


Några symboler:
Ankare: Lyckosymbol i kärlek
Fåglar: Lycka - Flygande: God nyheter - Sittande: En framtida resa
Valv/böj: Viktiga pengar
Äpple: Fruktsamhet och kreaktiv
Bröd: Vårda dina önskemål, hopp och drömmar
Båt/skepp: En affärsmöjlighet löser sig
Väg: Kreativa möjligheter kommer göra att du kommer till ny nivå
Rosett: Oro över något, var försiktig så det inte oroar din hälsa
Lampa(ande): Din önskan kommer gå i uppfyllelse
Blommor: Symbol för lycka
Diamanter: Frieri - Är du redan gift: Pengar och materiel rikedom
Mynt: Pengar på väg
Kamera: Någon är attraherad av dig
Bro: Stor viktigt beslut måste göras, vilken väg ska du välja?
Ängel: Goda nyheter och lycka
Myra: det hårda arbetet kommer ge resultat
Bebis: Mindre beskymmer kommer uppta din tid
Boll: Någon kommer involvera dig i något typ av sport eller kort period av tur och otur.
Björn: Var eftertänksam vid nya beslut ? kommer från handtaget: Du kommer göra en viktig resa.
Bi/geting: Du kommer träffa nya vänner och få goda nyheter - Nära handtaget: Träfffa en gammal vän, - Från handtaget: En gammal vän behöver dig. - En svärm av bin ? Du kommer skapa en viktig träff/fest/tillställning.
Skalbagge: En svår uppgift kommer dig till mötes.
Klocka: Överraskande nyheter. - Nära upptill kanten: avancering i karriären - Nära botten: Upprörd, besvikelse - Två klockor: underbar lycka
Ljus: En anna person vill hjälpa dig att lyckas, kunskap och lärdom.
Katt: Ett gräl kommer påverka ditt liv under en kort tid
Kedja: Gemenskap/giftemål/partnerskap
Cirklar: Framgång kommer att ske - Cirklar med en punkt/plump nära - Nytillskott i familjen - Cirklar med linjer nära. Dina ansträngningar kommer hindras
Stol: En oanad händelse
Klo: Fiende/ovän
Kniv: ovän intriger, se upp
Djävul eller horn: Se upp för personers påverkan runt dig.
Hund: God och pålitlig vän, trogen partner. - Nära botten: Vän som behöver hjälp
Örn: Stora förändringar i livet
Öra: Överraskande nyheter
Ägg: Rikedom och success
Öga: Avundsjuka/Svartsjuka
Ansikte: Någon som älskar dig bryr sig om dig
Fisk: Livet kommer bli rikare, lyckligare och mer attraktivt för dig
Flagga: Fara är att vänta
Frukt: Framgång i dina ansträngningar
Grind: Möjligheter till framgång
Hand: Vänskap och familj
Hjärta: Tro, hopp och kärlek.
Häst: styrka, oberoende
Nyckel: Öppnar dörrar för dig
Brev: Ekonomiska nyheter
Linjer: Raka: problemfria framgångar - Vågiga: Svårigheter - Sluttande: Misslyckande
Man: Nära handtaget: Besök med mörkt hår - Suddig form: En ljushårig man - Med en arm utsträckt: Han har en gåva med sig.
Månen: Full: Kärlek - Halvmåne: Religiösa kall
Uggla: Någon med dåligt rykte, skandal
Päron: Ekonomisksäkerhet
Ring: Bröllop -  En trasig ring: äktenskapsproblem
Sax: Diskussioner i hemmet
Spindel: Oväntade pengar på väg
Solen: styrka, framgång
Träd: Förändringar till det bättre är på väg
Svärd: Ovänner/Fiender kommer falla
Triangel: En förändring kommer - Pekar uppåt: En god förändring - Pekar neråt: En dålig förändring
Hjul: Förändringar i framtiden



Så nu ska jag ta en kopp kaffe.......

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Medium - 5 april 2020 13:37

Magiska Mirakel!I år får jag ställa kvasten och stanna hemma så mycket som möjligt.Så vad passar då bättre än att jag får förgylla min tid med att komma med dagens ovanliga och roliga erbjudande! Idag den 5/4 och i morgon den 6/4. Så jag har nu "...

Av Medium - 10 oktober 2019 14:27

Hej! Jag har idag fått en lucka, så då tänkte jag komma med lite roliga läggningar till er istället. Hoppas ni vill ta del av mina förmånliga priser just dessa 2 dagar!!   Denna veckas energier säger så här: Nu går vi mot fullmånen till helgen ...

Av Medium - 23 april 2019 13:20

Hej! Jag är av den uppfattningen att det ska inte vara krångligt på något sätt. Det behöver inte vara en massa ritualer eller så. Och du behöver inte vara medveten om deras närvaro för att få deras hjälp, precis som du inte behöver vara medvetna om...

Av Medium - 7 april 2019 12:14

Hej!Jag hoppas ni inte tycker jag är tjatig med all erbjudanden, men jag älskar verkligen det här. Och nu är jag så glad för jag har hittat mina anteckningar och mallar på min mormors spådomsläggningar. Hon hade speciellt en läggning som innefattar e...

Av Medium - 12 februari 2019 00:05


Det som mestadels mina kunder frågar mig är om kärleken. Så därför faller det sig ganska naturligt ämne att ta upp för mig här. Och det är ju en viktig del i vårt liv, vad vore livet utan kärlek..Men den kan vara svår men på samma gång helt underbar....

Skapa flashcards